Pagina's

01 augustus 2015

Fitness Routine, Goals & Motivation! ♥

Hey!

Ik denk niet dat er op mijn blog al een keer een post voorbij is gekomen die helemaal over fitness gaat. Am I right? Nou, daar breng ik dus nu verandering in. De laatste weken ben ik heel goed bezig en sport ik minstens vier keer per week. Nu de drive er éénmaal is, ben ik niet meer te stoppen.

MOTIVATION
Laat ik maar beginnen met de reden dat ik de laatste tijd zoveel sport. Ten eerste, vind ik het gevoel wat je erna krijgt zo geweldig. Yes, I did it again, denk ik dan. Het is fijn om je even nergens meer op te focussen behalve het sporten. Een andere reden is wat minder leuk; ik voel me gewoon niet zo lekker meer in mijn huid. Het is best eng om dat te zeggen maar ik ben niet blij met het lichaam wat ik nu heb en wil weer gelukkig zijn met mijn lichaam. Sporten helpt me daar heel erg bij. Met het gezonder eten ben ik nog bezig. Ik ben nu twee à drie weken echt bezig met sporten en voel me al een stuk beter.


ROUTINE
Als sporten heel ééntonig wordt, vind ik het niks meer aan. Daarom probeer ik iedere week weer nieuwe work-outs te ontdekken! Ik heb echter wel een routine die ik het grootste deel van de tijd volg. De lengte van mijn workouts verschilt heel erg; van tien tot vijftig minuten. Het hangt er vanaf hoeveel tijd en zin ik heb, haha.

MONDAY ♥ UPPER BODY
Iedere maandag werk ik aan mijn bovenlichaam; schouders, rug, armen, buik. Ik ben heel zwak in mijn armen en daar ben ik nu voornamelijk mee bezig. Er zijn heel veel manieren waarop je dit kunt verbeteren; pilates, ballet, cardio, yoga, boksen, er zijn honderden filmpjes te vinden op Youtube die ik maar al te graag gebruik.

TUESDAY ♥ LOWER BODY
De benen moeten ook wat liefde krijgen, natuurlijk. Hierbij doe ik het liefst pilates of ballet workouts, ik heb het gevoel dat die het best werken bij mijn lichaam en ik vind ze het leukst om te doen - een factor die ook niet onbelangrijk is.

WEDNESDAY ♥ STRENGTH
Om die spieren te kweken, heb je echt niet per se gewichten nodig! Met je lichaamsgewicht kun je genoeg. Bodyweight workouts zijn er heel veel te vinden en ik werk op woensdag dus aan mijn spiersterkte in mijn hele lichaam.

THURSDAY ♥ GYM
Op donderdag probeer ik naar de sportschool te gaan met mijn moeder maar dat lukt niet altijd omdat we soms geen tijd hebben. Ik sport bij Basic-Fit en heb er niks slechts over te zeggen. Het is vast niet de beste sportschool die er is maar ik vind het prima. In de sportschool werk ik aan mijn hele lichaam.

FRIDAY ♥ FLEXIBILITY / YOGA
Vrijdag is een soort rustdag voor me. Ik probeer toch altijd iets te doen zoals mijn flexibiliteit verbeteren of yoga doen. Na yoga voel ik me geweldig! Ik weet niet wat het is maar mijn humeur is dan tienduizend keer beter dan het al was. Verder ben ik zo flexibel als een plank hout; gewoon echt niet dus. Working on it, haha.

SATURDAY ♥ WHOLE BODY
Op zaterdag werk ik aan mijn hele lichaam. Vooral de workouts van Popsugar Fitness en Fitnessblender vind ik fijn om te doen! De hosts motiveren je gedurende de workout enorm en zorgen ervoor dat je het niet opgeeft maar doorgaat en alles geeft.

SUNDAY ♥ REST
Zondag is mijn echte rustdag. Ik doe dan geen workout of zoiets dergelijks. Het enige wat ik op zondag doe wat te maken heeft met fitness is krantjes bezorgen maar zoveel inspanning kost dat me niet.

GOALS
Natuurlijk zijn er ook bepaalde doelen die ik heb. Ik wil niet per se afvallen maar ik wil vooral verschillen zien in mijn buik en benen en sterker worden in mijn bovenlichaam. Ook wil ik een stuk leniger worden, al gaat dat me nog aardig wat tijd en inspanning kosten.

Heb jij fitness goals?

Liefs,
Veerle

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen