Pagina's

09 juli 2015

'Teveel' make-up?

Hey!


Ik hoor steeds vaker dat mensen het hebben over iemand die 'teveel' make-up draagt. Alsof jij dat voor iemand anders kan bepalen, denk ik dan. Ik wilde het onderwerp met jullie delen en mijn mening erover uiten.



Vooral jongens hoor ik vaak: 'neem een meisje op een eerste date mee naar het zwembad' of 'iemand met zoveel make-up hoef ik niet'. Natuurlijk is dat je eigen keuze maar hoe kun je iemand beoordelen op hoeveel make-up zij of hij draagt? Toch jammer dat het uiterlijk dan weer belangrijker is dan het innerlijk. Ik heb het trouwens niet per se over de mensen wiens gezicht oranje is uitgeslagen maar over de mensen die gewoon een full face of makeup dragen zoals we vaak bij beauty guru's op youtube zien.

Voor mij is er niet zoiets als teveel make-up. Ik vind dat iedereen zelf mag weten hoeveel make-up hij of zij op z'n gezicht doet. Make-up is een kunst net zoals schilderen of tekenen maar dan in een andere vorm. Jij bent de kunst. De dingen die er met make-up gedaan kunnen worden.. Wow. Daar verbaas ik me elke keer weer over.
Maar om weer even terug te gaan naar het onderwerp; het is helemaal jouw keuze of je een BB cream of full coverage foundation op doet. Of je wil shapen of dat je het houdt bij blush. De één houdt van spinnenpoten en de ander walgt ervan. Zolang je een ander maar z'n gang laat gaan. Ik vind dat het totaal jouw keuze is wat je met je gezicht doet en vind het ook raar dat mensen daarop beoordelen. 


Weliswaar een kort artikel vandaag maar ik wilde mijn mening even delen en ik ben ook zeer benieuwd naar jullie mening!

Vind je dat er zoiets bestaat als 'teveel' make-up en waar ligt voor jou de grens dan?

Liefs,
Veerle

1 opmerking:

  1. Mijn mening over dit onderwerp is verdeelt. Je doet met je eigen gezicht wat je wilt, maar trop is te veel! Toch fijn dat je dit onder de aandacht brengt, want het doet me er wel over nadenken! Ik had het zo nog niet bekeken!

    BeantwoordenVerwijderen