Pagina's

26 juli 2015

Naked Basics 2

Bij het Urban Decay schap bij Sephora staande keek ik mijn ogen uit. De producten waren stuk voor stuk prachtig maar de prijzen? Die waren wat minder mooi. Ik besloot iets te halen wat mijn portemonnee niet teveel pijn zou doen; het Naked Basics 2 palette. Voor €27,50 nam ik hem mee.

Het palette bevat vijf matte oogschaduws (Stark, Frisk, Cover, Primal en Undone) en één demi-matte oogschaduw (Skimp). Ze zijn vrij koel van tint en verschillen daarin van het originele Naked Basics palette.

Laat ik maar beginnen met de verpakking; simpel maar efficiënt. Het palette is makkelijk te openen en te sluiten en bevat een prima formaat spiegel. Ik gebruik de spiegel maar al te graag, vooral als ik aan het reizen ben. De verpakking is taupekleurig en gemaakt van kunststof.
Bij het palette krijg je geen extra oogpotlood of kwastje zoals bij de grote Naked paletten.


Dan de oogschaduws zelf! Ik zal de tinten stuk voor stuk beschrijven, van links naar rechts. Op de foto lijkt de pigmentatie van sommige kleuren nogal tegen te vallen maar dat komt zowel door mijn huid als door het licht.

SKIMP
Skimp is de enige kleur in het palette die een glans bevat. Het is een lichte champagnekleur die perfect is om te highlighten op je wenkbrauwbot of in de binnenste ooghoek.

STARK
Stark is een matte nudekleur. Bij mij is het bijna dezelfde kleur als mijn ooglid waardoor het de perfecte kleur is om mijn oogschaduwbasis mee 'af te poederen'. Oogschaduwbasis kan namelijk erg plakkerig zijn waardoor de kleuren moeilijker te blenden zijn. Door eerst een huidskleurige tint over de oogschaduwbasis aan te brengen creëer je een poederige basis en zul je merken dat het blenden veel makkelijker gaat.

FRISK
Frisk is een mauvekleur. Oftewel; een koele paarsgrijze toon. Ik vind hem perfect om in de crease aan te brengen om wat meer diepte te geven aan een look.

COVER
Cover is een roodbruinige kleur en ik denk de warmste toon uit het palette. Weer een perfecte creasekleur of een mooie transitionkleur als je een donkere oogschaduwlook wil creëren zoals een smokey eye.

PRIMAL
Primal is een basic koele, bruine kleur en zou ook beschreven kunnen worden als een olijfkleur.

UNDONE
Undone is de donkerste kleur uit het palette en is een donkerbruine, diepe kleur. Perfect om een smokey eye mee te maken.

Over het algemeen vind ik de oogschaduws fijn om mee te werken. Mijn enige minpunt is dat er aardig wat fall-out is en ik zou je dan ook aanraden om, als je met dit palette werkt, je oogmake-up voor je gezichtsmake-up aan te brengen.
Ik gebruik het palette bijna iedere dag en vind hem echt heel fijn. Als je niet van koele tinten houdt zou ik je het palette niet aanraden maar voor degenen die wel van de koele tinten zijn; probeer hem eens uit!

Liefs,
Veerle

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen