Pagina's

30 juli 2015

Favorieten van Juli

De maand juli is weer voorbij gevlogen. Niet gek, natuurlijk; als je vakantie hebt gaat de tijd vaak sneller dan je had gewild. Ik heb geweldige dingen gedaan deze maand en heb ook aardig wat favorieten om met jullie te bespreken.

Om te beginnen heb ik twee boeken. Gelukkig heb ik in de vakantie veel tijd gehad om te lezen want mijn boekenkast was gevuld met ongelezen boeken. Paper Towns en The Rosie Project zijn boeken die ik aanraad omdat ik ze deze maand heb gelezen en geweldig vind.

PAPER TOWNS
Paper Towns kennen jullie, nu de film ook draait, vast wel. Het gaat over Quentin die smoorverliefd is op Margot. Margot is enorm mysterieus en al een aantal keren weggelopen. Wanneer ze wegloopt, laat ze altijd hints achter. Op een avond komt Margot naar Quentin toe met de vraag of ze zijn auto mag lenen en na die avond beseft Quentin dat Margot misschien toch niet was wie hij dacht.
Ik kan niet teveel over het boek vertellen omdat ik dan spoilers ga geven maar het is zeker aan te raden, net zoals alle andere boeken die John Green heeft geschreven.

THE ROSIE PROJECT
Dan The Rosie Project. Don Tillman is enorm intelligent en professor genetica. Hij is op zoek naar de perfecte vrouw en heeft hiervoor een quiz opgesteld. Degene die alle vragen (naar zijn mening) 'goed' beantwoordt, zou zijn perfecte match moeten zijn. Don stelt heel hoge eisen en het gaat daarom niet zo goed met het vinden van 'zijn' vrouw.
Wanneer hij Rosie ontmoet, denkt hij dat ze mee wil doen aan 'The Wife Project'. Don merkt al snel dat ze geen geschikte kandidaat is omdat ze onder andere rookt, iets wat hij niet wil hebben. Rosie is echter helemaal niet geïnteresseerd in het meedoen aan Dons project en nadat ze elkaar iets beter hebben leren kennen, gaan ze samen op zoek naar Rosies echte vader. Liefde is echter niet altijd even voorspelbaar..
Het is echt een grappig boek en er is ook een tweede deel, The Rosie Effect, die ik wel op mijn bureau heb liggen maar nog niet heb gelezen. Ik weet echter zeker dat ik dat boek net zo leuk vind.



ORPHAN BLACK
Als jullie me al iets langer kennen, weten jullie nu vast wel dat ik Netflix-verslaafd ben. Een tijd lang wist ik niet goed aan welke serie ik nou moest beginnen. Een beetje sceptisch begon ik Orphan Black te kijken en wat heeft die serie me verrast! Het gaat over klonen en al het drama wat daar natuurlijk bij komt kijken. Hoe één actrice zoveel verschillende rollen kan spelen, kan ik me niet voorstellen. Echt awesome.
Ik heb in vijf dagen twee seizoenen van de serie afgekeken. Maar goed dat het vakantie is en ik toch niks beters te doen heb. Mocht je de serie ook kijken, laat dan eens weten wie je favoriete personage is. Die van mij is Paul, love him. Na seizoen drie gekeken te hebben is mijn hart door hem gebroken, haha. Ik wil het niet spoilen dus als jullie willen weten waarom dat zo is, moeten jullie de serie zelf maar gaan kijken - tenzij je belangrijke dingen te doen hebt de komende tijd want ik beloof je dat je gaat bingewatchen, of je het nou wil of niet.


OOGMASKER
Hoe random kan je het krijgen, denk je nu zeker? Heel random bij mij. In groep acht had ik een slaapfeestje bij iemand waar we gel-oogmaskers uitgedeeld kregen. De maskers doe je van tevoren in de vriezer of koelkast en doe je vervolgens op je ogen om heerlijk te ontspannen.
Ik wilde wel weer eens weten hoe dat nou was en wat is het chill! Lekker even afkoelen. Zeker aan te raden als je een stressperiode hebt! De mijne bestelde ik bij forever21 voor vier euro (dacht ik).

CATRICE CONCEALER
Mijn enige beautyfavoriet deze maand; de Catrice Cosmetics Re-Touch Light Reflecting Concealer. Ik ga hier nog uitgebreid een review over schrijven maar het is echt een geweldige concealer om te highlighten en ik gebruik hem bijna iedere dag. Less is more bij dit product omdat het best wel dik is waardoor je echt weinig nodig hebt. Voor die paar euro's zou ik hem zeker halen als ik jou was.

NOT AN APOLOGY
Als laatste heb ik een muziekfavoriet voor jullie, al heb ik een paar dagen geleden al vijf liedjes aangeraden. Bea Miller bracht een korte tijd terug haar album Not An Apology uit. Ze is pas vijftien en op zo'n leeftijd zo'n album schrijven, dat gebeurt niet vaak. Al de liedjes van het album staan op youtube, hieronder zal ik er een paar linken.


Wat was jouw favoriet van Juli?

Liefs,
Veerle

1 opmerking:

  1. Aah, Orphan Black, ik ben ook verslaafd wat daaraan! Ik ben nu net bezig met seizoen twee en nu is Helena mijn favoriete personage denk ik, Paul mag ik juist niet zo, o en Donnie vind ik een hilarisch personage

    BeantwoordenVerwijderen