Pagina's

21 juli 2015

Back To School Tips!

 
Sorry, ik kom jullie midden in je vakantie lastig vallen met school. Maar beter te vroeg dan te laat, toch? Het begin van het schooljaar is altijd vervelend. Je slaapritme is messed up van de vakantie en echt uitgerust ben je niet - ik ben vaak na vakanties meer moe dan ik voor de vakantie was. Misschien ligt dat echter aan mij. Anyways, iedereen kan wel wat tips gebruiken om het schooljaar weer goed te beginnen. Here we go!

1. SLAAPRITME
Zoals ik al zei; je slaapritme is vaak niet meer aangepast aan school na de vakantie. Logisch, natuurlijk. Ik probeer een paar dagen voor de vakantie altijd enigszins op tijd te gaan slapen en mijn wekker te zetten rond zeven uur, wanneer ik normaal doordeweeks opsta. Zo kom ik alweer een beetje in mijn schoolritme en moet ik wat minder wennen als het dan echt weer tijd is voor school.

2. FIETSROUTE
Ik ga, zoals vele anderen, met de fiets naar school. Volgend jaar ga ik naar een nieuwe school (voor de bovenbouw) en het is dan handig om van tevoren de route al een paar keer te fietsen. Ik ben namelijk echt enorm slecht met wegen en als ik op de eerste dag van school nog moet kijken of dat binnendoorweggetje wel echt naar school leidt, komt het waarschijnlijk niet goed.

3. NIEUWE SCHOOLSPULLEN
I don't know about you maar ik vind het altijd superleuk om weer schoolspullen in te slaan. Agenda's, kaftpapier, schriften, noem het zo maar op. Mijn favoriete winkels om die spullen vandaan te halen zijn HEMA, V&D en Action. Allemaal betaalbaar en ze hebben over het algemeen leuke spullen! Er komt later deze vakantie nog een artikel met mijn Back to School essentials zodat je er zeker van kunt zijn dat je niks bent vergeten - dat gebeurt mij namelijk best wel vaak.

4. DOELEN
Ieder jaar weer leer ik te weinig. Ik weet dat ik er iets aan moet doen maar doe het dan vaak toch niet. Voordat het schooljaar begint zeg ik altijd dat ik dit keer goed mijn best ga doen, alles ga bijhouden. enzovoorts. Ik heb echter gemerkt dat het beter is om realistische doelen te stellen dan doelen die ik sowieso niet ga halen. Een week van tevoren beginnen met leren voor iedere toets is voor mij bijvoorbeeld al te veel gevraagd. Ik kan het dan beter opbouwen; eerst drie dagen van tevoren, dan vier, vijf en ga zo maar door. Zoals altijd is het bij leren beter om kleine stapjes te nemen en langzaam naar je doel toe te werken.

5. TAS
Ik ben vast niet de enige die altijd van alles en nog wat vergeet. Toch? Mijn ouders zeggen me altijd dat ik mijn tas de avond van tevoren in moet pakken maar als je ouders je zeggen om iets te doen, klinkt het altijd minder aantrekkelijk. Vind ik dan. Het is echter wel een goede tip. 's Ochtends heb ik vaak haast en vergeet ik snel om iets in mijn tas te stoppen.

Dat waren vijf Back To School tips! Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.

Wat is jouw beste Back To School tip?

Liefs,
Veerle 

1 opmerking: