Pagina's

29 juni 2015

Summer Bucketlist

Al een paar maanden ben ik bezig met het opstellen van mijn summer bucketlist. Ik doe in de zomervakantie vaak niet zo veel. Natuurlijk is uitrusten het grootste doel van een vakantie maar af en toe is het ook fijn om wat doelen te stellen en die te behalen wanneer ik de meeste tijd heb; in de zomer. Vandaag deel ik de dingen die ik deze zomer wil doen.

M A K E   A   M E M O R Y   J A R
Wat is er nou leuker dan na één of meerdere jaren terugkijken op de dingen die je vroeger deed? Ik wil alle leuke dingen die er deze zomer gebeuren op een stukje papier schrijven en die in mijn memory jar stoppen, waar nu nog maar één herinnering in zit. Oeps. Working on it.

(C)

H A V E   A   S P A   N I G H T
Zoals ik al zei, is uitrusten het belangrijkst in de vakantie. Echt naar een spa gaan is misschien iets leuker maar zelf kan je ook behoorlijk wat lol maken. Een masker, je nagels verzorgen en behandelen, een lekker bad met interessante tijdschriften erbij. De perfecte manier om te ontspannen. Of in ieder geval voor mij.

L E A R N   T O   C O O K   D I F F E R E N T   H E A L T H Y   D I S H E S 
Ik denk dat iedereen in mijn omgeving het er wel mee eens is dat ik geen kookwonder ben. Ik kom nog niet eens in de buurt. Toch vind ik koken heel leuk en het is ook een leuke manier om je bezig te houden met gezond eten. Er zijn honderden of misschien zelfs wel duizenden heerlijke, gezonde recepten die ik nooit heb uitgeprobeerd. Can't wait to try them, though.

V O L U N T E E R
Ik weet hoe goed ik het heb vergeleken met miljoenen andere mensen. Dat is niet mijn schuld maar ik kan andere mensen (of dieren) wel zeker helpen. Wat ik heel graag wil doen is vrijwilligerswerk, alleen weet ik niet waar ze jonge mensen zoeken om te helpen - als je toevallig vrijwilligerswerk doet, zou ik het heel interessant vinden om te weten waar! Met school en mijn blog heb ik normaal gesproken geen tijd om ook nog vrijwilligerswerk te doen maar nu heb ik tijd genoeg.

L E A R N   A   D I F F E R E N T   L A N G U A G E
Want ik heb dit jaar nog niet genoeg talen gehad (ik had er zes!!). Nee, ik vind talen fascinerend. Hoe het zich ontwikkeld heeft en hoe mensen de taal gebruiken. Ook is het een ongelofelijke uitdaging. Hoeveel tieners leren zichzelf in de zomervakantie even een nieuwe taal aan? Niet zoveel, denk ik. Italiaans lijkt me gaaf en mocht iemand toevallig op zoek zijn naar een gratis taalcursus: http://www.buonitaliaans.nl/beginner. Door middel van die website ga ik hopelijk de basis van de Italiaanse taal leren.

T R Y   O U T   D I Y   B E A U T Y   T R E A T M E N T S
Ik ben echt bijna blut en ga volgende week ook nog naar Parijs. Geld voor dure haarmaskers of body scrubs heb ik dus niet. Gelukkig zijn dat soort dingen gemakkelijk te maken met dingen die je thuis toch al had. Een beetje experimenteren kan nooit kwaad.

H A V E   A   M O V I E   M A R A T H O N
Veel slaap heb ik niet nodig. In de eerste klas had ik nogal wat slaapproblemen en sliep ik vaak maar vier uur per nacht (ik weet dat dat enorm slecht voor je is en mijn slaapritme is nu weer vrij normaal, maak je geen zorgen). Fijn was het niet maar ik kon nog prima functioneren. Een nachtje door om films te kijken moet geen probleem zijn.

W A T C H   T H E   S U N R I S E
Zonsopgang ziet er altijd zo mooi uit op foto's dat ik het zelf ook wel een keer wil meemaken. De zonsondergang heb ik al meerdere malen gezien maar meestal ben ik te laat wakker om de opgang mee te maken. Dat wordt dus, hoewel ik dacht dat ik daar nu eindelijk vanaf was, een wekker zetten.



H A N G   O U T   W I T H   I N T E R N E T   F R I E N D S
Het is altijd moeilijk om met mensen die ik door het internet ken af te spreken. Op de één of andere manier woont iedereen minstens anderhalf uur van me af. Doordeweeks heb ik daar dus sowieso geen tijd voor en in het weekend zorgt het ook vaak wel voor problemen. Hopelijk kan ik deze vakantie eindelijk wat meer vriendinnen ontmoeten.

H A V E   A   P H O T O S H O O T   W I T H   F R I E N D S
Ik vind het altijd zo leuk om je op te tutten voor een fotoshoot. Foto's maken vind ik ook leuk - had ik maar geld voor een goede camera. Ik hoop dat één van mijn vriendinnen zin heeft om een fotoshoot te doen, gewoon omdat het gezellig is.

Photoshoot

Wat is het nummer één item op jouw summer bucketlist?

Liefs,
Veerle





1 opmerking:

  1. Naar Amerika gaan en daar een roadtrip maken... Oh wacht �� leuk wel weer veerle ����

    BeantwoordenVerwijderen