Pagina's

22 juni 2015

Mijn relatie met school

Vandaag ga ik eindelijk mijn laatste week school in. Voor dit jaar dan. Was ik maar al klaar met school zoals een aantal vriendinnen. Maar nee, hier ben ik met een tag over school. Omdat we nog niet genoeg tijd aan school besteden.

HOE OUD BEN JE EN ZIT JE NOG OP SCHOOL?
Ik ben veertien en ben al jaren klaar met school. I wish. Nog drie jaartjes bikkelen en dan ben ik er ook vanaf.


WELK NIVEAU DOE JE?
Gymnasium. Vrijwel iedereen uit mijn huidige klas gaat volgend jaar naar atheneum maar ik niet. Als ik er geen moeite mee heb en het leuk (of nou ja, leuk is misschien niet helemaal het goede woord) vind ga ik het afmaken ook.

VIND JE SCHOOL LEUK?
Nee. School zelf vind ik niet heel erg maar het leren.. Vreselijk. Dat is trouwens ook de reden dat ik veel te weinig leer. Aan de ene kant vind ik het jammer omdat ik weet dat mijn cijferlijst nog een stuk mooier had kunnen zijn, aan de andere kant vind ik het wel prima als ik het red zonder er veel tijd in te steken. Blijft er weer meer tijd over voor mijn hobby's.


WAT VIND JE HET LEUKSTE VAK OP SCHOOL?
Muziek. Toch jammer dat ik dat volgend jaar laat vallen. Ik heb liever vakken waar ik later écht iets aan heb dan muziek en helaas paste het niet meer in mijn pakket. Van de vakken die ik dan wel nog overhoud, vind ik economie echt heel leuk. Mensen kijken me altijd raar aan als ik dat zeg omdat het volgens hen saai is maar ik vind het enorm interessant.


WAT VIND JE HET STOMSTE VAK OP SCHOOL?
Geschiedenis. Thanks to de persoon die heeft bedacht dat je geschiedenis moet houden als je E&M kiest! Heb er echt zin in! Note the sarcasm? Ik vind het zó saai. Als iemand me hun persoonlijke verhaal verteld over hoe het vroeger was, kan ik uren luisteren maar dat stampen vanuit het geschiedenisboek? Nee.
!!!! My exact thoughts.

HOE LAAT STA JE OP OM NAAR SCHOOL TE GAAN?
Half zeven. Ik kom echter pas om zeven uur mijn bed uit en ben dan net op tijd klaar. Ik ben nou eenmaal een heel klein beetje lui.

HOE GA JE NAAR SCHOOL? FIETS, BUS, ETC.?
Met de fiets.


WAT VOOR SCHOOLTAS GEBRUIK JE?
Een verlepte, bruine cowboysbag en I couldn't care less. Op school pleur ik mijn tas op de grond, wordt er tegenaan gelopen en blijft 'ie sowieso niet mooi dus mijn goede tassen houd ik lekker thuis.


WELKE BEAUTYPRODUCTEN ZITTEN ALTIJD IN JOUW SCHOOLTAS?
Geen enkele, eigenlijk. Ik vergeet het altijd. Mocht ik een keer lipstick dragen (wat nog nooit is voorgekomen maar goed), dan neem ik die sowieso mee. Lippenbalsem wil ik altijd meenemen maar vergeet ik vaak.


WAT VOOR AGENDA HEB JE?
Een zwarte, leren van Fashionista (volgens mij). Ik vind hem heel leuk maar gebruik hem niet meer nu we ons huiswerk via het internet kunnen bekijken.


WAT IS JOUW GROOTSTE SCHOOLBLOOPER?
Er is één ding gebeurd wat niet zo schamend is voor mij maar wel voor iemand anders, dus dat ga ik niet vertellen maar ehm.. Struikelen is me al duizend keer gebeurd, ik heb een keer een halve gymles met mijn joggingsbroek achterstevoren rondgelopen en ik denk dat ik iedere cliché schoolblooper wel heb meegemaakt.

WAT DOE JE ALS DE LES SAAI IS?
Praten. Soms kan ik mijn mond echt niet dichthouden en heb ik ineens tienduizendtweehonderddrieënvijftig dingen om met de wereld te delen als de leraar een belangrijk verhaal vertelt.


WIE IS JOUW FAVORIETE DOCENT EN WAAROM?
Dat is moeilijk. Ik had dit jaar een stagiaire voor levensbeschouwing en zij was echt heel aardig. Ineens werd het één van mijn favoriete vakken, haha. Over het algemeen vind ik stagiaires altijd aardiger dan normale docenten. Waarschijnlijk omdat ze jonger zijn en nog meer op 'onze' manier denken, I don't know.

VERTEL EEN LEUK VERHAALTJE OVER IETS WAT JE HEBT MEEGEMAAKT OP SCHOOL
Ik heb wel een verhaal en het klinkt misschien niet zo erg maar geloof me, ik schaamde me zo erg dat ik gewoon echt door de grond wilde zakken. Op onze school hadden we twee weken lang een 'tweedefase'-periode. We kregen dan per week zeven uren die we zelf mochten indelen (dus we mochten zelf kiezen naar welk vak we in dat uur wilden gaan). Omdat aardrijkskunde niet mijn sterkste punt is, besloot ik me daar een uur voor in te schrijven.
Ik ga op een random plek zitten, er komt een jongen binnen (die er wel mag zijn) en er is geen plek meer dus hij moet naast mij zitten. Waar ik al van baalde want ik ben enorm awkward als ik met iemand ben die ik nauwelijks ken. Er zaten een aantal meisjes uit mijn klas rechtsachterin de klas en ze begonnen telkens te roepen van 'Veerle, schuif naar hem toe' 'Veerle, pak zijn hand' 'Veerle, knijp in zijn kont (like what the!!! kan het nog iets kinderachtiger?)'. Ik weet niet of hij het heeft meegekregen maar het klonk alsof ik een huge crush op hem had en een move wilde maken, wat gewoon niet waar was. Was echt vreselijk. De rest van het uur heb ik ook niks tegen hem gezegd omdat ik me nog zo awkward voelde.

WAT WORD JE NADAT JE SCHOOL HEBT AFGEMAAKT?
Geen idee. Iets met films lijkt me leuk maar ik weet niet of ik dat over drie jaar nog steeds vind. We zien tegen die tijd wel.

Sorry voor het gebrek aan posts, ik ben zó druk! En madame heeft zich weer eens niet aan haar planning gehouden waardoor ze nu alles in moet halen en vanavond dus ook weer tot tien uur door zal leren. Kijk er nu al naar uit.

Liefs,
Veerle

5 opmerkingen:

  1. Jaa leuk ingevuld Veerle! Economie is leuk maar ho maar... zooo lastig! En aaahh wat stom zeg met die jongen, ik maak ook vaak zulk soort dingen mee haha :')
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff, geschiedenis is echt zó een stom vak! Ik lig er altijd half in slaap, haha! Ik vind het ook zo vreselijk als ik naast iemand moet zitten die ik niet ken, akward!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bericht! Succes met leren :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tot tien uur leren moet je helemaal niet doen joh. Boek dicht, licht uit en lakens over je heen. That's how we teenagers roll. *dirty face emoji*

    BeantwoordenVerwijderen