Pagina's

09 juni 2015

Flaws And All

Iedereen heeft ze; imperfecties. Vandaag deel ik de mijne met jullie. Om even te laten zien dat ik ook 'maar een mens' ben. Hoewel het misschien een beetje raar klinkt, ben ik trots op mijn flaws. Blij dat ik ze heb. Al mijn imperfecties maken mij mij.
Ten eerste ben ik ongeduldig. Enorm ongeduldig. Vooral als het op andere mensen aankomt. Als ik zelf eens iets wat slomer doe, maakt het me niks uit. Moet ik echter op iemand anders wachten, dan word ik daar vaak niet zo vrolijk van. Oeps.
Ook ben ik eigenwijs. Als ik iets denk te weten, luister ik niet meer naar wat andere mensen me vertellen. Zelfs als het overduidelijk is dat ik verkeerd zit, wil ik dat niet toegeven. Af en toe roept dat wel irritatie op bij anderen, wat ik maar al te goed kan begrijpen.

Ik stel alles, maar dan ook alles uit. Die blogpost voor zondag? Kan ik morgen ook nog wel schrijven. Dit gaat gepaard met het lui zijn. Het liefst lig ik de hele dag in mijn bed Netflix te kijken en schuif ik alles nog een dagje op.
Verder ben ik enorm onhandig. Hier kan ik natuurlijk niks aan doen maar het is wel vaak strontvervelend. Ik struikel over van alles en nog wat, stoot iedere beker om (vooral als er belangrijke papieren in de buurt liggen) en bezeer me continu. Volgens mij ben ik op school van iedere trap al een keer gevallen, elke keer met tientallen mensen die het zagen. Fantastisch.


Over zelfs de kleinste dingen maak ik me zorgen. Lig ik in bed, dan kan ik nooit snel in slaap vallen. Ik vraag me echt af hoe mensen in tien minuten in slaap vallen. Hebben ze dan helemaal geen gedachten die door hun hoofd rondspoken 's avonds? Heerlijk, lijkt me dat. Ik denk over vrijwel alles na en heb áltijd het gevoel dat ik iets vergeet. Daarom plan ik soms hele dagen in. Een beetje overdreven.

Jaloers ben ik trouwens ook nog. Ik laat het vaak niet merken maar word enorm snel jaloers. Vreselijk vind ik dat want ik weet dat andere mensen het net zo goed verdienen. Toch kan ik me soms niet bedwingen en word ik weer jaloers.
Last but not least; ik ben humeurig. Wat wou ik dat ik er iets aan kon doen. Het ene moment heb ik nergens zin in en ben ik zo chagrijnig als het maar kan terwijl ik het andere moment nergens meer last van heb en overal om moet lachen.

Nog even een kleine 'disclaimer': ik vind totaal niet dat je je imperfecties moet verbergen of je ervoor moet schamen. Jouw imperfecties maken je de persoon die je bent en hoewel ik wel wat onzeker ben geweest over deze flaws en er niet altijd even blij mee was, heb ik ze geaccepteerd en kan ik er nu wel mee leven.
Wat is jouw 'slechte' eigenschap?

Liefs,
Veerle

5 opmerkingen:

  1. Wat een super goed artikel! Knap dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi artikel heb je geschreven! Ik kan ook echt piekeren over de kleinste dingen, zo stom soms!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitstellen doe ik ook veel te vaak, zeker met blogposts schrijven! Vandaar dat ik soms geen artikels post voor enkele dagen, oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven zeg! Maar helaas zie ik afbeeldingen niet? :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat raar!! Ik zal er zo even naar kijken.

      Verwijderen