Pagina's

26 mei 2015

Horoscopen

Ik ben een enorme fan van (dagelijkse) horoscopen. Niet eens omdat ze zo erg kloppen, want vaak is dat niet eens het geval, maar ik vind ze echt leuk en interessant om te lezen. Het leek me ook wel eens leuk om te kijken wat voor een persoonlijkheid er bij mijn sterrenbeeld (stier) hoort en of dat daadwerkelijk klopt.

Laten we beginnen met de eigenschappen. Volgens de eerste website zijn stieren "geduldig en betrouwbaar". Als er iemand ongeduldig is ben ik het wel, oeps. Betrouwbaar ben ik dan weer wel maar het lijkt me sterk dat stieren over het algemeen betrouwbaarder zijn dan anderen. Verder zijn we vreedzaam. Dat klopt dan weer wel. Ik kan absoluut niet tegen ruzies. In het begin vind ik het niet zo erg maar op een gegeven moment bied ik altijd wel weer mijn excuses aan, al heb ik niets fout gedaan.
Jaloers, koppig en hebzuchtig zijn de negatieve eigenschappen die bij de stier horen. Helaas klopt het bij mij wel. Nou ben ik niet heel snel jaloers maar er zijn zeker wel momenten waar ik jaloezie voel en me er ook eigenlijk wel voor schaam.

🍕>👥

"Ze hechten veel waarde aan geld en bezittingen. Verder zijn ze niet bepaald dol op verandering." Hmm, I don't know. In het waarde hechten aan bezittingen kan ik me wel vinden maar verandering? Laat maar komen. Ik ben juist wel een avontuurlijk type die verandering als een leuke uitdaging ziet.

"Als iemand ze provoceert, kunnen ze exploderen in gewelddadige uitbarstingen van woeste woede, waarin ze alle controle over zichzelf lijken kwijt te raken. Net zo onverwacht zijn hun incidentele uitingen van humor en vreugde." Lijkt wel alsof ze het hier over een echte stier hebben?! Af en toe heb ik wel mijn buien hoor, dat moet ik toegeven, maar echt agressief ben ik niet. Die uitingen van humor en vreugde herken ik dan weer wel. Ik ben echt iemand die soms een vreugdemoment heeft waarin ik al het negatieve in de wereld niet meer lijk te zien.

...and that's who I am.

"Ze zijn praktisch ingesteld, systematisch en ambitieus." Oh, wat wou ik dat ik in het praktische opzicht op mijn sterrenbeeld leek. Leuk geprobeerd maar praktisch ingesteld kun je me echt niet noemen. En dat zullen mijn ouders wel kunnen bevestigen.

Dan staat er nog: "Hoewel je het misschien niet aan ze kunt zien, houden ze erg van mooie dingen en kunnen ze bijzonder genieten van kunst (waar ze ook talent voor hebben), schoonheid en muziek." Ha ha. Talent voor kunst. Mocht ik willen. Van muziek houd ik wel echt heel erg veel en schoonheid is mooi meegenomen maar zeker niet het belangrijkst.

Houdt van…
• Stabiliteit - Klopt wel, maar een verandering zo af en toe is ook niet verkeerd.
• Geboeid zijn - True.
• Natuurlijke dingen - Ja! Ik kan echt genieten van de natuur.  Prachtig.
• Tijd om te reflecteren - Jup.
• Comfort en genot - Ja, maar kom op, wie houdt er niet van comfort?
Heeft een hekel aan…
• Verstoord worden - Een heel, heel, heel grote hekel.
• Te hard gepusht worden - Lees hierboven.
• Synthetische of ‘door de mens gemaakte’ dingen - Nou, nou, moeten we niet gaan overdrijven. Door de mens gemaakte dingen kunnen ook best mooi zijn. :')
• Opgejaagd worden - Vind ik inderdaad vervelend.
• Binnen zitten - Ik zit hele dagen binnen dus er echt een hekel eraan hebben? Nee. Tijd buiten vind ik wel heel lekker.

Zoals je kunt zien kloppen sommige van de dingen wel maar denk ik eerlijk gezegd meer dat dat toeval is. Neemt niet weg dat ik het nog steeds heel leuk vind om mijn horoscopen te lezen en ik zou het ook wel gaaf vinden als mijn dagelijkse of wekelijkse horoscoop eens een keer uitkomt.

Geloof jij in horoscopen?

💋
quote of the day :)
Liefs,
Veerle

2 opmerkingen:

  1. Haha, leuk, hier nog een stier ;) Ik lees ook graag horoscopen voor de lol, vooral die van de Metro klopt bij mij opvallend vaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is best grappig hoe sommige kenmerken wel blijken te kloppen! Zelf ben ik waterman, ik ga vlug eens opzoeken wat daar de eigenschappen van blijken te zijn! Leuk artikel Veerle, zo leren we je op een andere manier ook kennen!

    BeantwoordenVerwijderen