Pagina's

10 mei 2015

Everything Happens For A Reason


Ik ben zelf een sterke gelovige in het 'everything happens for a reason'-gebeuren. Al gebeurt er iets naars, je komt er vaak sterker uit en/of je leert er iets van. En natuurlijk zijn er altijd dingen waarvan niemand echt begrijpt waarom ze gebeuren, maar er zal vast een reden achter zitten. Denk ik.

lovee

Al een tijdje geleden wilde ik het eigenlijk hebben over de manier dat je in het leven staat, je levensmotto, positiviteit, en noem zo maar op. Veel mensen die ongelukkig zijn hebben een verkeerde kijk op het leven. Want ik beloof je, als je probeert om alles positiever te zien, gaat het zoveel beter en zie je misschien eindelijk in hoe mooi het leven is.

Eigenlijk ben ik best wel lang een negatieve persoon geweest. Ik dacht; als ik gewoon uitga van het ergste, sta ik niet voor verrassingen en kan het nooit erger dan dat. Laten we zeggen dat het me geen goed deed. Ik was best wel diep ongelukkig eigenlijk en hoewel niemand dat echt opviel, was het geen fijne manier van leven. Vooral school vond ik vreselijk en ik telde als het ware in mijn hoofd de dagen af tot ik school kon verlaten. Deze post is nu al een stuk emotioneler dan ik wilde, haha.
Op een gegeven moment kreeg ik door dat mensen het altijd hadden over positive vibes, hoe fijn positiviteit wel niet was en ik wilde het ook. Ik wilde mijn leven veranderen, die knop omgooien. En o my. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.

positive reminder of the day

Positiviteit is het mooiste wat je maar kan overkomen. Zo hoef ik nu maar in de auto te zitten, uit het raam te kijken en ik zie al prachtige dingen die ik niet in woorden kan omschrijven. Ik leg veel dingen vast op foto zodat ik er later op terug kan kijken en er nog even bij weg kan zwijmelen. En ook al gaat iets niet zoals ik had gepland, dan blijf ik kalm. Ik probeer zo veel mogelijk in het moment te leven.
En ik weet dat het moeilijk kan zijn om uit die negativiteit te komen. Maar echt niet iedereen heeft het slechtste met je voor. Er zijn veel mensen die om je geven, van je lach houden en waarom zou je niet eens proberen te genieten van het leven?
Probeer iedere negatieve gedachte die je hebt om te zetten in een positieve. Obviously gaat dat niet áltijd lukken maar al is het maar één procent van de tijd. Doen. Je wordt er steeds beter in, alsof het een vaardigheid is. Elimineer de negatieve gedachten uit je leven.
En nog iets wat belangrijk is; probeer in andere mensen ook het beste te zien. Niet tot het punt waar je ongelooflijk naïef bent, maar gewoon omdat dat meisje een kort topje draagt betekent het niet gelijk dat ze aandacht wil. Waarschijnlijk voelt ze zich comfortabel in een kort topje, vindt ze het er leuk uitzien. Er is geen regel die dat verbiedt, dus waarom zou je haar gelijk beoordelen? Bekijk andere mensen ook eens vanuit een ander perspectief.


Wat denk ik het belangrijkste is aan positiviteit is van jezelf houden. Imperfecties heeft iedereen. En dingen waar we onzeker over zijn hebben we ook allemaal wel. Maar die imperfecties zal je niet kunnen veranderen. Get it over with. Accepteer jezelf zoals je bent want dit is het lichaam dat je hebt gekregen. Je bent jou voor een reden en er zijn tientallen, honderden, misschien zelfs duizenden mensen die van jóu houden.

Ik wilde even een positief artikeltje schrijven omdat ik suuuuuuuuuuuuperveel houd van positiviteit en positieve mensen en ik waardeer het altijd heel erg als mensen hun 'positive vibes' met mij delen. Dus, here you go. Mijn positieve gedachten voor jullie. Om een lach op jullie prachtige gezicht te toveren.
btw, ik ben niet áltijd positief hoor. misschien lijkt het zo op mijn blog, maar af en toe moet je gewoon even een negatief moment hebben. maakt niks uit. als je leven in het algemeen maar geen negatieve nachtmerrie is.

Have a great day.
Liefs,
Veerle

3 opmerkingen:

  1. Mooi artikel zeg! Ik ben het met je eens hoor; hoe positiever je de dingen bekijkt, hoe fijner en zelfverzekerder je jezelf voelt. :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikeltje weer Veer :) word er al helemaal positief van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi artikel! Zeker artikel die ik ook naar andere mensen zal sturen :)

    BeantwoordenVerwijderen