Pagina's

30 april 2015

Reis Essentials!

Reizen is iets wat ik fantastisch vind. Nieuwe plaatsen ontdekken met andere mensen, andere culturen, helemaal mijn ding. Het enige wat ik haat aan reizen is het inpakken van tevoren. Ik stress hem altijd en zorg ervoor dat ik absoluut niks vergeet. Omdat de meivakantie eraan komt en veel mensen - waaronder ik zelf - dan weggaan, besloot ik mijn reis essentials met jullie te delen. De standaarddingen zoals kleren, eten, drinken etc. staan hier niet op maar ik denk dat je dat niet zo snel vergeet.

LIPPENBALSEM
Het maakt niet uit waar ik heen ga; school, familie, een ander land, ik neem altijd lippenbalsem mee. Ik merk gelijk dat wanneer ik het vergeet, mijn lippen droog aanvoelen en er velletjes verschijnen. Voorkom dit door om de paar uur lippenbalsem op te smeren. Zelf gebruik ik altijd de Maybelline Babylips. Vooral bij langere reizen is een lippenbalsem een must.

MOBIEL  + OORTJES
Just girly things. Listening to your favorite songWat kan ik me toch vervelen tijdens het reizen. Ook al ben ik vrij rustig, na een paar uur stil zitten moet ik mijn energie ergens kwijt. En dat kan prima door muziek te luisteren op mijn mobiel. Natuurlijk is het niet fijn voor anderen als jij je muziek keihard afspeelt, dus vergeet niet oortjes mee te nemen.

TIJDSCHRIFT/BOEK
Een andere manier om je van het vervelen af te helpen is lezen. Ik zorg er bij iedere reis voor dat ik minimaal één tijdschrift en één boek mee heb. Bijna iedereen kan wel een tijdschrift vinden dat hij of zij leuk vindt. Of het nou de Donald Duck of de Vogue is, zorg ervoor dat je je op de één of andere manier kunt vermaken.
Het boek dat ik op mijn reisje naar Trier meeneem is Looking For Alaska. En dan niet zozeer voor het lezen in de bus, maar meer voor lezen voor het slapen of als ik opsta. Ik ben namelijk zowel een avondmens als ochtendmens (lees: ik kom met moeite voor twaalf/één uur in slaap en word vrijwel nooit later dan acht uur wakker) en moet dan toch een manier vinden om mijn tijd te spenderen.

BIKINI
Als je een keer op wintersport gaat is dit waarschijnlijk niet nodig maar op vrijwel iedere andere vakantie is een bikini wel handig. Het hoeft niet eens zo warm te zijn; er zijn genoeg verwarmde binnenzwembaden. Zorg er ook voor dat je niet vergeet een handdoek mee te nemen - ik spreek uit ervaring.

HANDDOEK
Wat ik altijd doe is een (kleine) extra handdoek meenemen om me even op te frissen 's ochtends. Niet per se met zeep of zoiets dergelijks, meer zodat ik me even met koud water kan opwekken. Ga ik wel nodig hebben als ik in Trier weer vroeg moet opstaan..

Dit waren wat van mijn reis essentials! Misschien heb ik je op deze manier net weer aan iets belangrijks herinnerend en in ieder geval weet ik nu ook zelf zeker dat ik me goed heb voorbereid voor mijn reis.

Zelf ga ik morgen tot overmorgen naar Trier en van zaterdag tot woensdagochtend naar Egmond aan Zee. Zin in! Gaan jullie nog ergens heen en wat zijn jouw reis essentials? :)
Liefs,
Veerle

3 opmerkingen:

  1. Het zijn inderdaag dingen die echt mee moeten op vakantie. Ik zou niet weten wat ik zonder moest. Ik heb wel eens dromen dat ik opeens op vakantie ga en dus alles vergeet. Dit zijn echt be kant nachtmerries haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn indd dingen die gewoon altijd mee moeten. Ik neem ook altijd toiletdoekjes mee, altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk artikel! Ik vind ze allemaal heel belangrijk inderdaad! Ik heb zelf ook vaak mn power bank mee tegenwoordig als ik langer weg ga! xx

    BeantwoordenVerwijderen