Pagina's

21 april 2015

Freeman Maskers

Op mijn verjaardagsfeestje met vrienden ontving ik onder andere deze twee maskers van Freeman. Ik was ietwat bang om ze uit te proberen omdat ik met mijn gevoelige huid niet tegen heel veel maskers kan, maar ik besloot de gok te wagen en voor jullie een review te schrijven.

Het eerste masker zit in een magentakleurige tube en heet het Facial Revealing Peel-Off Mask.
"Dit peel-off masker met granaatappel en andere anti-oxidanten verwijdert op milde wijze vuil en overtollig vet en zorgt voor een schone huid. Geschikt voor alle huidtypen. Laat vijf tot tien minuten inwerken tot het masker droog is en vervolgens voorzichtig afpellen."

De geur van dit masker is héérlijk wat ik heel erg op prijs stel. Een masker die goed werkt maar een afgrijselijke geur heeft, gebruik ik toch niet vaak. Mango, bosbes en granaatappel zitten in het masker verwerkt en dat kun je zeker ruiken.
Dan het belangrijkste gedeelte; werkt het masker? Voor mij zeker. Toen ik het masker ruim tien minuten had laten zitten, pelde ik het er voorzichtig af en ging ik vervolgens met een warm washandje over mijn gezicht. En o my god, wat zag het er goed uit. Mijn gezicht voelde zacht en glad en zag er heel gezond uit. Ook op de plekken waar mijn huid normaal wat droog is, was het nu goed gevoed.
Ik heb geen last gehad van dit masker wat betreft allergieën. Na ongeveer zeven minuten merkte ik wel dat het ietwat begon te trekken maar zeker niet tot het punt waar het pijnlijk was. Aan te raden voor iedereen.



Dan het tweede masker, het Facial Anti-Stress Mask met dode zee mineralen.
"Dit moddermasker met Dode Zee mineralen ontvet de gezichtshuid en reinigt tot diep in de poriën. De huid voelt na gebruik weer zacht en gezond aan. Ideaal voor de T-zone en de vette huid."
Om eerlijk te zijn twijfelde ik een beetje of ik deze wel moest proberen. Geschikt voor de vette huid? Vandaar dat ik hem alleen heb aangebracht op de vettere gedeeltes van mijn huid; voorhoofd, neus, klein gedeelte van mijn wangen en mijn kin.
Iets wat ik heel gaaf vind; het masker is blauw! Echt felblauw. De geur vind ik lekker maar niks speciaals. Prima natuurlijk, want daar gaat het ook niet om.

Er staat bij dit masker geen aanbevolen tijd bij, je moet het afspoelen wanneer het droog aanvoelt. Bij mij was dat na ongeveer vijf tot tien minuten en met een warm washandje waste ik het masker eraf. Ik moet zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik van dit masker vind. Mijn gezichtshuid is zeker ontvet maar misschien zelfs iets teveel. Begrijp me niet verkeerd, mijn huid voelt zacht aan en mijn poriën gereinigd maar volgens mij is het masker toch iets meer bedoeld voor de échte vette huid.
Ook bij dit masker heb ik geen allergische reactie gehad. Ik raad dit masker aan voor de mensen met een vette huid.

De maskers zijn te koop vanaf €3,99 per stuk bij de Kruidvat en zijn ook verkrijgbaar bij o.a. De Tuinen (ze zijn hier weliswaar wat duurder).

Liefs,
Veerle

8 opmerkingen:

  1. Leuk artikel, ik ga het anti-stress masker een keer proberen haha! Ik wilde ook eventjes zeggen dat ik je genomineerd het voor de Liebster award. Informatie hierover kan je vinden op https://sannezwart.wordpress.com/2015/04/22/the-liebster-award/ succes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat Pelmaskertje zie ik wel zitten! Ik heb dat nog nooit gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Leuke blog heb je ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf ook masker van dit merk ontzettend fijn! Jammer dat die voor jou niet zo goed werkt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke maskertjes, wat lief van je vrienden! Hopelijk heb je een leuk feestje gehad! Ik gebruik bijna nooit maskertjes, alleen met vriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ga ik eens proberen, leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ga ik eens proberen, leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen