Pagina's

03 april 2015

Favoriete fictieve personages

In boeken, films en series wordt er bijna altijd gebruik gemaakt van fictieve personen. Hoewel ik vaak maar al te graag zou geloven dat ze echt bestaan, is dat niet zo. En soms heeft een fictief personage zo'n mooie persoonlijkheid dat hij of zij me inspireert.

Harry Potter - Uma História ϟ | via Facebook

HERMIONE GRANGERAls je Harry Potter niet kent, heb je waarschijnlijk geen idee van wie Hermione is. Toen ik net begon met het kijken van de HP-films, leek Hermione een typische betweter waar ik niet zo snel mee om zou gaan. Ze is echter gewoon heel intelligent en gebruikt haar kennis om mensen te redden. In plaats van zich te schamen voor haar intelligentie, gebruikt ze het op een wijze en lieve manier. Wees dus niet bang om je talenten te delen maar accepteer ze en help er mensen mee. Katniss Everdeen ❤❤❤   KATNISS EVERDEENHermione kan ik nog begrijpen maar als je Katniss niet kent, wow. Je mist iets in je leven. Ga nú The Hunger Games kijken, alsjeblieft. Anyways, Katniss is echt een powervrouw voor mij. Ze geeft niet op en gedraagt zich eens niet zoals het typische meisje in films. Zo offerde ze zich op toen haar zusje, Primrose, werd uitgekozen om de arena in te gaan. Vervolgens vocht Katniss zo hard ze maar kon om weer uit de arena te komen. En ze toonde niet alleen agressie maar ook intelligentie door te doen alsof zij en Peeta giftige besjes aten.   mellark | via Tumblr  PEETA MELLARK Nog een karakter uit The Hunger Games - ik kon het echt niet laten. Peeta is misschien nog wel mijn favoriet uit de boekentrilogie. Hij is lief, behulpzaam en gevoelig en doet alles wat hij maar kan om Katniss te beschermen. Echt een schatje.   AUGUSTUS WATERS Een artikel over fictieve personages is niet compleet tot Augustus erbij staat. Hij is echt een droom en het beste vriendje wat je je maar kan wensen. Augustus doet alles om Hazel blij te maken en neemt haar zelfs mee naar Amsterdam met zíjn laatste wens. Verder houdt hij van metaforen, een voorbeeld hiervan is: 'It's a metaphor, see: you put the killing thing right between your teeth, but you don't give it the power to do it's killing.' Ik hoop dat er ook in het echte leven jongens zoals Augustus rondlopen.

7 opmerkingen:

  1. Hermione en Katniss staan bij mij inderdaad ook in het lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van Augustus Waters ik heb toevallig gister nog the fault in our stars gekeken: )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post! Katniss, Peeta en Augustus zouden ook zeker op mijn lijstje staan haha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Augustus Waters is ook zeker een van mijn favoriete fictieve personages. Tijdens het lezen van TFIOS werd ik gewoon een beetje verliefd op hem (hahha dat klinkt echt heel raar zeker).

    BeantwoordenVerwijderen