Pagina's

11 april 2015

Dingen waar ik nou écht blij van word

Het gebeurt me te vaak dat ik iets voor lief neem. Niet zozeer personen maar eerder het feit dat wij hier zo'n goed leventje hebben opgebouwd. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk om te genieten van de dingen die je hebt en daarom ook vandaag mijn post met een paar dingen waar ik van geniet.

l e z e n
UntitledRustig een boek lezen op de bank, je gedachten op nul en helemaal opgezogen worden door het verhaal. Ja, zo iemand ben ik wel. Als ik lees denk ik nergens anders meer aan en lijkt het alsof ik in een andere wereld terecht ben gekomen. Vandaar dat ik zo houd van lezen.

m u z i e k
Underrated. So underrated; Muziek. Hoe mooi is het dat wij onze gevoelens kunnen delen door zoiets als muziek? Is dat niet prachtig? Ik vind van wel. En ook al word je ondertussen misschien helemaal gek van het zoveelste liefdesnummer dat je op de radio hoort, dat mensen in een liedje hun emotie kunnen stoppen vind ik echt gaaf.

-d i e r e n
Dierenbeulen vind ik vreselijk. Soms komen er van die mishandelde diertjes langs op tv en moet ik gewoon een traantje wegpinken. De manier dat wij kunnen communiceren met dieren is geweldig. En ook al mogen die spinnen van mij best wegblijven, er zijn op zijn beurt weer mensen die helemaal gek zijn van spinnen (ja, echt waar?!). En af en toe, als alles in je leven een negatieve wending lijkt te nemen, is zo'n knuffel van je hond echt niet verkeerd.

m i n i m a l i s m e
Lekker hypocritisch weer dat ik dit op een laptop typ en de tv achter me aanstaat, maar ik kan echt genieten van een dagje zonder technologie. Even het bos in of naar het strand en de mobieltjes achterwege laten. Alleen de natuur en ik. Heerlijk.

a n d e r e    m e n s e n    h e l p e n
Ik word er zo ongelooflijk blij van als ik iemand ergens mee kan helpen. Zo heb ik weer iemand een lach op zijn gezicht gegeven. Misschien heb je het niet door maar anderen worden er écht heel blij van als je ze eens ergens mee helpt. Zelfs al vragen ze er niet om.

p o s i t i v i t e i t
FloralDie mensen die overal het positieve in zien. Die je dag toch weer goed maken met hun opmerkingen. Daar word ik zó blij van. En ook al vind je die optimistische mensen niet zo heel veel meer dezer dagen, koester die positiviteit en probeer zelf ook zo'n persoon te worden.

t  i j d    a l l e e n
Best gezellig hoor met vrienden, alleen heb ik soms een moment voor mezelf nodig. Helemaal alleen in mijn kamer met maximaal een kop thee en een boek erbij. Kan ik echt heel blij van worden.

Dat waren wat dingen waar ik echt blij van kan worden. Als jij ook zulke dingen hebt, laat het dan even weten in de reacties.

Liefs,
Veerle

12 opmerkingen:

  1. Ah, wat een mooie dingen! Ik word zelf ook blij van mensen helpen. En muziek. En vooral van lezen <3 Jezelf verliezen in een andere wereld, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lijstje! Helemaal mee eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt mooie dingen opgenoemd waar ik het helemaal mee eens ben haha! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Me time, leuke muziek en babyanimals maken mij ook altijd vrolijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees ook heel veel. Zeker nu de zon van de partij is dan zit ik heerlijk in de tuin met een goeie boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alleen zijn kan ik ook heel blij van worden!
    En lezen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk lijstje! Ben het bijna met alles eens! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn blij lijstje. Ik hou er ook van om soms even alleen te zijn. Even aan niks denken en inderdaad met een lekkere warme kop thee genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word ook echt blij van dieren. Kan helemaal vrolijk worden als ik even met mijn hond speel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaah echt een heel fijn en blij lijstje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Positieve mensen is ook eentje dat me echt blij kan maken. Nog beter: vriendelijke mensen!

    x Aurélie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dingen heb je genoemd. Ik word altijd zo ontzettend blij van anderen helpen. Een ander blij zien, maakt mij ook gelukkig! :)

    BeantwoordenVerwijderen