Pagina's

17 maart 2015

Positief blijven

Stay

Nu alles een beetje tot leven komt en de lente bijna van start gaat, krijgen veel mensen hun goede humeur ook eindelijk weer terug. 's Ochtends de vogeltjes horen zingen en het natuurlijke buitenlicht zien doet ze blijkbaar veel goed. Toch is het moeilijk, positief blijven. Soms zijn er nou eenmaal situaties waarin het lijkt alsof je niet anders kan. Het kan wél anders. Misschien niet ieder moment van de dag en dat is normaal, gun jezelf een negatief momentje af en toe, maar het grootste deel van iedere dag, week, maand etc. kun je op zijn minst proberen positief te zijn. Zo ziet je leven er ineens nóg een stuk mooier uit en zul je in plaats van dat chagrijnige gezicht eens met een lach de school binnenlopen.
Om jullie nog eens wat extra op weg te helpen, heb ik hier wat tips.

S C H R I J F   I E D E R E   D A G   O P   Z I J N   M I N S T   É É N   P O S I T I E F   D I N G   O P
Pak een willekeurig schriftje, je dagboek of wat dan ook. Iets wat je niet kwijt zal raken en waar genoeg ruimte in is. Door iedere dag iets positiefs op te schrijven wat in je leven is gebeurd (denk aan zelfs de kleinste dingen zoals een vreemdeling die naar je lachte) zul je inzien dat je leven echt niet zo slecht is als je denkt en dat er heel veel mooie dingen gebeuren die je gewoon niet opmerkt en voor lief neemt. Wanneer je je slecht voelt, kun je deze lijst er dan bij pakken en al die herinneringen teruglezen.

. | via Tumblr

V E R B A N   D E   N E G A T I E V E   G E D A C H T E N   U I T   J E   L E V E N
Voor ons is het heel natuurlijk om bij een tegenvaller negatieve gedachten te krijgen en die vervolgens de hele dag vast te houden. Een negatieve gedachte hebben is niet erg en zal altijd wel voorkomen maar probeer jezelf eens van de gedachte te distantiëren. Als je een negatieve gedachte hebt, mag je er even aan denken voordat je het vervolgens loslaat. Ja, misschien heb ik een slecht cijfer gehaald maar het is al gebeurd en ik kan er niks aan veranderen dus in plaats van het piekeren, kan ik er beter aan gaan werken en het beter maken.

Z O E K   E E N   A F L E I D I N G
Soms worden alle gedachten gewoon even te veel. Zelf ben ik een enorme piekerkont en kan ik uren nadenken over dat ene ding wat ik verkeerd heb gedaan. Voor mij is muziek een grote afleiding, films kijken, zelfs huiswerk maken. Alle dingen die je aandacht opeisen waardoor je je niet meer aan die negatieve gedachten kunt overgeven.

L U I S T E R   N A A R   J E   E I G E N   A D V I E S
Waarschijnlijk heb je je beste vriendin al wel eens advies gegeven wanneer zij zich eens niet zo goed voelde. Probeer eens te denken aan wat je haar zou vertellen als ze zich net zo voelde als jij en luister naar je eigen advies. Behandel jezelf als het ware alsof je een vriendin bent.

Stay positive ✌

W E E S   A A R D I G   V O O R   A N D E R E N
Huh? Hoe gaat het helpen van anderen míj nou helpen? Heel simpel. Elke keer dat je iets aardigs doet voor iemand anders, voel je je automatisch goed over jezelf en raak je trots dat je iemand hebt geholpen. Hoe vaker je iemand helpt, hoe meer je je dus goed voelt en hoe meer tevreden je raakt met je innerlijk.

P R A T E N
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: praten helpt echt heel erg. Maakt niet uit of je een verhaal tegen jezelf ophangt, tegen je moeder of tegen je beste vriendin, het lucht altijd op. Al je gevoelens stromen zo als het ware uit je buik en zijn niet meer opgepropt daarbinnen waardoor je je een stuk lichter zal voelen.

Ik hoop dat het jullie enigszins heeft geholpen of geïnspireerd.

Liefs,
Veerle

BEKIJK MIJN VORIGE ARTIKEL

10 opmerkingen:

  1. Ik vind deze tips zo mooi en goed! Ik zie dat je er echt je best op hebt gedaan. Vooral dat 'Ban negatieve dingen uit je leven' is zo waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Think positive! Inderdaad. We hebben nood aan meer positieve gedachtes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze tips ga ik zeker opvolgen! Ik kan wel wat positiviteit gebruiken de laatste tijd! Ik ben echt dol op je positieve artikels, zeker blijven posten meid! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben van me zelf echt negatief (oeps eigenlijk helemaal niet goed!) Maar ik probeer wel steeds meer positiever te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geluk is voor een groot deel een keuze, dus inderdaad, positief denken is de boodschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect and happy post!! Love it.
    Kisses from Spain.
    Xoxo, P.

    My Showroom




    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi blogje en goede tips om gelukkig en positief te blijven(/worden/zijn).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi artikel! En ook hele goeie tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een super mooi artikel met goede tips, daar heeft iedereen wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen