Pagina's

06 maart 2015

Jezelf zijn

Nog een 'inner beauty'-artikel! Ik vind deze posts ongelooflijk interessant om te schrijven en krijg heel positieve feedback, dus waarom ook niet? Vandaag staat helemaal in het teken van jezelf zijn en/of blijven. Om te kunnen functioneren in de maatschappij van tegenwoordig, moet je tegen aardig wat dingen zijn opgewassen. Je kunt nog niet eens je haar op een andere manier dragen of je wordt alweer beoordeeld. Het is echter heel belangrijk dat je jezelf niet gaat veranderen voor of door anderen. Jezelf anders voordoen dan je eigenlijk bent alleen maar zodat je bij de anderen kunt horen, slaat helemaal nergens op. Je bent wie je bent en dat zou je niet moeten willen veranderen.

Als eerst zal ik uitleggen wat ik nou eigenlijk bedoel met 'jezelf zijn'. Zeggen wat je wil en je niet van je stuk laten brengen door anderen. Doen en dragen wat jij leuk vindt, of het nou in de mode is of niet. En vooral niet bang zijn om je stem te laten horen. Net zoals alle andere mensen op de wereld, zijn jouw mening en authenticiteit ongelooflijk belangrijk. Ik geloof echt dat je bent geboren voor reden en dat je op dit moment de persoon bent die je bent voor een reden. Ook is het een stuk makkelijker om niet naar anderen te luisteren, gewoon eens te zeggen 'shut up' en te doen wat je hart je zegt.

Maar hoe doe je dat nou eigenlijk, jezelf zijn en blijven? Vooral als iedereen een bepaald beeld heeft van wie je zou moeten zijn en wat je zou moeten doen.



SCHAAM JE NIET VOOR WIE JE BENT.
Want zeg nou eerlijk, niemand is perfect. Iedereen maakt fouten, iedereen heeft imperfecties. Jij bent echt geen uitzondering. Als jij kan lachen om al de dingen die wel eens zijn misgegaan in je leven, niet continue terugkijkt in het verleden en gewoon verdergaat met je leven, voel je je waarschijnlijk al een stuk beter. Wat er is gebeurd, is nou eenmaal gebeurd en kun je niet meer veranderen. In plaats van weken te balen over hoe stom je dit en dat wel niet deed, kun je ook denken: 'oke, het ging misschien niet helemaal zoals verwacht maar het is nu voorbij en ik heb er wat van geleerd.'

VERGELIJK JEZELF NIET MET ANDEREN.
Let's be real, heel veel modellen op de voorkanten van tijdschriften zijn gephotoshopt, hebben plamuurlagen met make-up op en zijn dus gewoon onrealistische beelden van 'hoe deze generatie er uit zou moeten zien'. En als jij je imperfecties accepteert, kan niemand ze meer tegen je gebruiken.


DOE WAT JE WIL.
Probeer niet alleen maar te doen wat je vriendinnen zouden doen en te dragen wat in is. Iets wat jou zo uniek en speciaal maakt is de manier waarop je denkt. De manier waarop jij dingen anders doet dan anderen misschien zouden doen. En dat is ook precies wat jou interessant maakt.

HAAL ALLE NEGATIVITEIT UIT JE LEVEN WEG.
Wanneer je alleen maar omgaat met mensen die het negatieve aspect van alles zien, kan het voor jou ook moeilijk worden om positief te blijven denken. Probeer je te omringen met mensen die inzien dat het leven prachtig is en je er het beste van moet maken.

DOE DINGEN DIE JE LEUK VINDT.
Ik zag een keer een vrouw op tv die niet meer mocht zingen van haar man en zich daardoor doodongelukkig voelde. Als je een passie hebt of iets heel graag wil doen maar het nog niet durft, ga er dan voor! Je bezighouden met dingen die je leuk vindt, maakt jou ook gelijk een stuk vrolijker.

ACCEPTEER DE SLECHTE DAGEN.
Natuurlijk gaan er dagen zijn waarop je je even niet fijn voelt en je onzeker bent. Die dagen hebben we allemaal en opnieuw zeg ik; je bent geen uitzondering. De slechte dagen horen bij het leven. Krop je gevoelens niet op daarbinnen maar huil het er uit. Waarschijnlijk voel je je op die manier gelijk een stuk meer opgelucht.

Liefs,
Veerle

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi artikel! Vooral het stukje waar in je schrijft dat je alle negatieve dingen uit je leven moet weghalen is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger was ik heel makkelijk te beïnvloeden, maar nu ik ouder ben gebeurd dat veel minder snel. Je leert op een gegeven moment ook waar je je prettig bij voelt en dat doe je gewoon. Ookal vinden anderen dat niet zo leuk. Ik denk dat het heel belangirjk is dat je gewoon jezelf bent! Leuk artikel :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ook dat je jezelf niet met anderen moet vergelijken maar onbewust doe ik het af en toe toch. Mooi artikel heb je erover geschreven, erg inspirerend en helemaal waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en positief artikel! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend geschreven, heel inspirerend! Ik geloof inderdaad dat het erg belangrijk is om je te omringen met positieve mensen en positieve dingen en al het negatieve zo veel mogelijk te bannen waar mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een heel goed artikel! Het is zo belangrijk dat je jezelf bent, en ik denk dat iedereen hier soms wel eens moeite mee heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven Veerle, echt waar! Het helpt me zeker om eens goed na te denken waarom ik altijd op anderen wil lijken, waarom ik mezelf niet durf te zijn ... Bedankt voor de aanmoediging, bedankt voor dit prachtige artikel! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geschreven! Ik vind inner beauty artikelen altijd erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi artikel. heel mooi geschreven en vooral zo waar.

    BeantwoordenVerwijderen