Pagina's

04 maart 2015

Currently watching

De laatste tijd heb ik weer wat films en series bekeken en er zaten aardig wat goede tussen. Een tijdje geleden schreef ik de post Reading, Listening, Watching. Aangezien ik meer bezig ben geweest met het kijken van films en series dan met het lezen van boeken en het ontdekken van nieuwe muziek, besloot ik dit keer het 'watching'-gedeelte apart te nemen en mijn laatste ontdekkingen op het gebied van films/series te delen.

THE VAMPIRE DIARIES
Aangezien ik bezig ben met het kijken van Gossip Girl, had ik al een aantal weken niet meer naar nieuwe afleveringen van The Vampire Diaries gekeken. Een paar dagen geleden bracht ik daar verandering in en oh, wat is het een goede serie! Echt tienduizend keer meer entertainend dan Gossip Girl, naar mijn mening.
The Vampire Diaries is een drama/fantasy-serie die is gebaseerd op de boeken van L.J. Smith. In de serie volg je het leven van Elena Gilbert, wiens ouders zijn overleden na een auto-ongeluk. Nu woont ze samen met haar broertje Jeremy en haar tante Jenna. Voor het grootste deel speelt de serie zich af in Mystic Falls, waar al een lange tijd bovennatuurlijke wezens leven. Als Elena ook in aanraking komt met deze wezens, verandert haar leven voor altijd.
Het is echt een heel goede serie en een stuk leuker dan je zou verwachten. Wel moet ik zeggen dat als je niet tegen bloed kunt, dit waarschijnlijk geen serie is die je moet gaan kijken. Toch echt een aanrader voor de mensen die wel van wat drama en fantasywezens houden!


GONE GIRL
Wanneer Nick Dunne vijf jaar getrouwd is met zijn vrouw Amy, raakt zij vermist. Door de politie en de media wordt er al snel ontdekt dat hun huwelijk niet meer zo perfect was als de paar jaar ervoor. Er worden steeds meer nieuwe ontdekkingen gedaan die leiden tot één vraag: heeft Nick Dunne zijn eigen vrouw vermoord?
Meer kan ik hierover niet weggeven maar ik vond dit écht een heel goede film. Het is een thriller en is 16+ doordat er af en toe wat schokkende beelden te zien zijn (bloed en wonden). Zeker een aanrader voor de mensen die wel van spanning houden!

 
17 AGAIN
Dan een heel andere film, in het comedygenre. Mike O'Donnell is zeventien en de populairste jongen van de school. Ook is hij goed in basketbal en zal tijdens zijn wedstrijd bekeken worden door een talentscout, die er voor zou kunnen zorgen dat hij een studiebeurs krijgt. Net voordat de wedstrijd begint, vertelt Scarlett (zijn vriendinnetje) dat ze zwanger is. Mike besluit toch aan de wedstrijd mee te doen maar stopt na een minuut en rent achter Scarlett aan. Het enige waar hij op dat moment om geeft zijn Scarlett en zijn kind.
Achttien jaar later zie je O'Donnell in het huis van zijn oude vriend Ned Gold, die vroeger werd gepest. Doordat Mike alleen maar klaagt over hoe zijn leven had kunnen zijn, wil Scarlett scheiden. Zijn kinderen willen niks met hem te maken hebben. En als Mike denkt dat hij op zijn werk nog wat geluk kan boeken, wordt ook dat laatste beetje geluk voor zijn neus weggehaald.
Dan gaat hij terug naar de oude middelbare school waar zijn kinderen nu op zitten. Hij ziet oude foto's van zichzelf waar hij zeventien was en wil niets liever dan teruggaan naar die tijd. Als hij dit ook bekent aan de oude conciërge, glimlacht de oude man. Na het wegbrengen van zijn kinderen naar Scarlett, ziet Mike de conciërge weer aan de rand van de brug, op het punt om te springen. In een poging hem te redden rent Mike er naar toe en wordt dan opgezogen in een magische waterkolk. Wanneer hij zichzelf daarna gaat afspoelen bij Ned thuis en in de spiegel kijkt, schrikt hij: hij ziet er precies uit zoals toen hij zeventien was.

Ik vond het een heel leuke comedy met een goede boodschap erachter: in plaats van zeuren over hoe je nu had kunnen zijn, moet je blij zijn met wat je hebt en inzien dat je het nog helemaal niet zo slecht hebt. En het feit dat Zac Efron er in meespeelt is natuurlijk ook nog een plus.


PLAYING IT COOL
De laatste film waar ik het over ga hebben, is een mix van comedy en romantiek. Normaal heb ik echt een ongelofelijke hekel aan romantische films maar deze vormde een uitzondering.
Chris Evans is een schrijver en schrijft het liefst alleen maar over actie. Hij krijgt echter de opdracht om over liefde te schrijven en komt er dan achter dat hij nadat zijn vrouw hem heeft verlaten, helemaal geen romantiek meer heeft gehad in zijn leven en zegt dat hij niet in liefde gelooft.
Nadat hij 'haar' echter ontmoet, kan hij aan niks anders meer denken. In een poging haar weer tegen te komen, doet hij zich voor als een filantroop. Dan komt hij er achter dat ze verloofd is en dit roept een aantal twijfels op. Toch besluit hij het niet op te geven en gaat de uitdaging aan.

Ook dit vond ik een heel leuke film! Een heel goede mix van comedy en romantiek en zelfs als je normaal niet van romantische films houd zoals ik, zou ik deze eens een kans geven!



Ik hoop dat jullie deze films en serie eens zullen bekijken als jullie ze nog niet kenden! Stuk voor stuk heel goede films (en serie) en aangezien de genres heel erg verschillen, denk ik dat er voor iedereen wel iets bij zit.

Liefs,
Veerle

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien! The vampire diaries wil ik ook nog een keer gaan kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gone Girl wil ik nog steeds een keertje zien! Momenteel ben ik de serie Arrow aan het kijken en ik ben er helemaal verslaafd aan, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kijk er eigenlijk geeneen van deze lijst! ik volg momenteel the Walking Dead en Supernatural :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The vampire diaries is wel echt super leuk ja! Een van mijn favorieten. Als je dat leuk vind moet je zeker ook wel the originals kijken: )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 17 Again vond ik wel grappig :-) En hmm, Damon... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoor veel mensen over gone girl, wat een goede film het is. Misschien dat ik 'm binnenkort maar even ga kijken. Met de Vampire Diaries ben ik ergens in seizoen 4 gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen